E-postMarknadsföring

Bygg & utveckla din verksamhet med något som fungerar!

Vi hjälper Dig att ta din marknadsföring via e-post till en helt ny nivå.

E-postmarknadsföring upplevs säkert av många som lite gammalt och förlegat. Speciellt med tanke på sociala mediers utveckling. Men det är helt fel tankesätt - faktum är att det fortfarande är den bästa metoden att nå kunder och utveckla affärer.

Varför det fungerar?

Därför att det flyttar samtalet om din verksamhet/produkt/tjänst till en mer privat miljö - inkorgen!

Vi har lång erfarenhet av marknadsföring via e-post och finns här, redo att kavla upp ärmarna och hjälpa just dig med att lyckas. Visst, du har säkert skickat ut ett och annat nyhetsbrev men inte sett några speciella resultat. Det beror troligen på att du har missat ett par detaljer.

Här kan vi hjälpa dig. Ta bara kontakt med oss så kan vi diskutera saken vidare. Nedan kan du se hur vi arbetar med en e-postkampanj eller övergripande e-poststrategi.

SÅ HÄR SER ARBETSGÅNGEN UT

1

STRATEGIN

Vad vill du uppnå? Under de initiala kontakterna lägger vi upp planen för vad vi vill uppnå och hur vi ska ta oss dit. Ingen marknadsföringsplan är den andra lika och vi anpassar oss alltid efter din verksamhet.

2

DIN E-POSTLISTA

Beroende på storleken på din lista, dvs hur många "prenumeranter" du har idag så gör vi olika stora åtaganden här. Skulle du ha en väldigt liten lista lägger vi stort fokus vid att bygga upp din lista. Detta gör vi på många olika sätt.

3

DESIGN & UTSKICK

Skapandet av e-posten är en stor del av ett framgångsrikt utskick. Det är flera steg som alla är väldigt viktiga för att få till en lyckad kampanj. Det handlar om Copy, tidpunkter med mera. Vi jobbar där tillsammans för att nå målen.

3

ANALYS & RESULTAT

E-postmarknadsföring är en ständigt pågående process men vi kan utvärdera olika sorters kampanjer och strategier. Vi ser då vad som fungerar och vad som går mindre bra. Vi lär oss av din lista och du lär dig av vår kunskap.

Vad är Marknadsföring via E-Post?

Det är, lite förenklat, att skicka e-post med olika innehåll till kunder eller potentiella kunder.

Det fungerar inom alla sorters marknader, dvs både B2B och B2C. Om du inte vet vad dessa båda termer betyder?! Bra, för vi kastar härmed bort dem. Vad det egentligen handlar om är P2P. People to People, eller på svenska Person till Person. Oavsett om det är ett stort företag eller litet så SKA det var en person som skickar e-posten till en annan person. Därför är bland annat "no-reply"-adressen ett stort Nej hos oss.

​Innehållet som skickas ut kan dock vara olika beroende på vem det är som tar emot, en person på ett företag eller en person som i en kund. Men oavsett mottagare så gäller det att ge värde, att utbilda, bygga relation, bygga varumärke och så vidare, men självklart även att sälja

Där har du fått en liten bild och sammanhang kring hur vi arbetar med e-post.

Arbetssättet och arbetsgången vi beskrivit ovan är dock inte skriven i sten. Vet du ungefär hur du skulle vilja att arbetet gick till, så är vi väldigt flexibla. Vi kan även komma in och göra punktinsatser. Vi finns här för Din skull.

Med en bra utförd e-postkampanj, t ex vis via en autosvarare, har du en försäljningsmaskin som jobbar för dig i det tysta. Vad du behöver göra är att ta hand om de kunder och förfrågningar som kommer in.

Vill Du Förbättra Din E-PostKommunikation ?

VARFÖR ANVÄNDA SIG AV E-POSTMARKNADSFÖRING?

Det finns flera bra anledningar. Och här nedan beskriver vi lite mer ingående av vad vi anser som är så bra med det. Hur man kan göra och även vad man inte ska göra.

Hur marknadsföring via mejl kan utveckla dina affärer?

Många hävdar, felaktigt enligt oss, att med intåget av sociala kanaler så har e-posten som marknadsföringskanal blivit överflödig. Men det stämmer inte, den har fortfarande en stor plats hos oss alla. Vi tittar till vår inbox dagligen och i många fall flera gånger om dagen.

Att ha tillträde dit är ovärderligt - speciellt om man använder det på rätt sätt.

E-Postmarknadsföring är baserat på tillåtelse, direkt och väldigt mätbart. Det är få andra kanaler som är baserat på så starka grunder.

I 10 år i rad har e-post varit den kanal som genererat bäst ROI (Return on Investment) för marknadsförare. För varje Dollar ($1) de spenderat har det genererat 38 ($38) tillbaka.

  Venturebeat
Insights

Det är dock inte det traditionella "Nyhetsbrevet" vi tänker på här dock. Utan det handlar numera om att skapa en relation med kunden och med hjälp av statistiken du får kan du veta nästan exakt vart på säljstegen din kund befinner sig.

Vad är målet med marknadsföring via mejl?

Det kan självklart handla om att sälja men det behöver inte vara den direkta anledningen. Mål kan även vara att:

  • Bygga varumärke
  • Informera om nyheter inom företaget
  • Erbjuda kuponger eller rabatter
  • Informera om nyheter i butiken
  • Insamlande av potentiella kunder (kundämnen - leads)
  • Informera om nyheter i butiken
  • Utbilda och informera 

I samtliga fall så ger det en möjlighet att nå kunder eller potentiella kunder (leads) med användbar och informativ information. Tillsammans med statistiken

Vad Du inte ska göra

Du har säkert fått och får en massa spam, dels det rent kriminella spammet men också en massa oönskade erbjudanden från olika företag. Detta klassar även jag som spam, en mildare form dock. Därför ska du inte köpa en random e-postlista och skicka ut ett massmejl till denna lista. Visst, det kan säkert ge några kunder men det ger absolut fler icke-kunder, dvs sådana som aldrig kommer vilja jobba med dig.

Du ska bara skicka marknadsföringsmejl till sådana som specifikt har bett om det, där du har fått personens e-postadress för att de är intresserade av det du erbjuder.

Självklart kan du skicka kalla mejl när du jagar nya kunder men det ska vara personliga förfrågningar som  på ett eller annat sätt ger ett värde för personen eller företaget.

Som du kanske förstår är vi väldigt förtjusta i rätt utförd e-postmarknadsföring - och vi hoppas (och tror) att du är eller kommer bli det också.

Är du idag inte helt nöjd med det Du får ut av er e-postutskick? Hör av dig, vi kan hjälpa dig. Du är mer än välkommen att höra dig bara för att prata lite om er situation och om hur vi eventuellt skulle kunna gå till väga med att förbättra dina resultat.

Vi finns här - för din skull!


Vill Du Lära Dig Mer om E-postmarkandsföring?

Då ska du koppla upp dig på vår e-postlista. Där kommer du då och då få e-post med tips och råd om hur du kan förbättra din marknadsföring via E-post och andra medier..
Ser fram emot att se dig på insidan!