By Tobias

sep 08

Konverteringsoptimering

Konvertera Dina Besökare till Kunder!

Vi hjälper dig att få dina besökare att göra det Du vill att de ska göra.

Låter det självklart? Det är det också, men ändå är det många som fuskar och hoppar över steget att optimera sin webbsajt.

Istället kanske man fokuserar på att skaffa fler besökare, eftersom fler besökare ger ju fler kunder. Vilket självklart är sant, men att skaffa (köpa) trafik är många gånger dyrt. Tänk om Du istället kan konvertera din nuvarande trafik i högre utsträckning istället!

Vi finns här, redo att kavla upp ärmarna och ta tag i saken. Vi kan hjälpa Dig att lyckas med konverteringsoptimering. Inget uppdrag är för litet eller för stort. Läs vidare om hur Vi kan hjälpa Dig!

SÅ HÄR SER ARBETSGÅNGEN UT

1

PLANERINGSMÖTEN

Under våra initiala kontakter går vi genom din sajt och vad du specifikt önskar besökarna ska göra där. Detta varierar från sajt till sajt. Efter att detta är tydligt och klart går vi vidare med att börja planera arbetet.

2

HYPOTESEN

Här skapa vi hypotesen som vi jobbar och testar efter. Att se vad som kan tänkas vara en konverteringsdödare kan vara enkelt men att förstå vad som krävs istället kan vara svårare. Därför använder vi oss av en hypotes.

3

A/B TESTER

Här har vi bestämt vad vi ska testa och skapat två eller flera olika alternativ som dina besökare får se. Det är alltså dina riktiga besökare som genom deras val bestämmer vad som är rätt väg att gå gällande sajtens konvertering.

4

ANALYS & RESULTAT

Efter att testet pågått en förutbestämd tid så analyserar vi resultatet. Ibland är det klart vilket alternativ som "vunnit" men vissa gånger kan det vara mer komplext. Vi går genom utfallet med dig och bestämmer hur vi går vidare.

Vill Du ha vår KONVERTERINGSHJÄLP ?

Där har du fått en liten bild av hur arbetet med att öka din konverteringsgrad kan gå till.

Själva arbetsgången är dock inte skriven i sten. Vill du bara ha hjälp med en liten del av processen så är vi öppna för det också. Vi är nämligen väldigt flexibla och det är Du som bestämmer, dock med en viss guidning av oss..

 Ta bara kontakt med oss så löser vi det. Vi finns här för Dig.

Varför Du bör Konverteringsoptimera redan idag!

Har du en webbsajt vill du oftast också att dina besökare ska göra något (take action) på din sajt. Målet kan vara olika beroende på vad ditt företag gör. Oavsett hur mycket eller lite trafik du har så är det förmodligen ett lågt procenttal av din besökare som gör det du vill. Ett alternativ är ju då att skaffa fler besökare, vilket ofta kan vara väldigt dyrt.

Tänk om du istället skulle lägga pengar och energi på att få fler av dina nuvarande besökare att göra "det där" du vill.

Om du i dagsläget konverterar 3 %, fundera på hur det skulle kunna bli om du istället lyckades konvertera 6%. Låter kanske inte så mycket men det är alltså 100% fler kunder, jag tar det igen så du är med - 100 Procent Fler Kunder!

​Låter ganska fantastiskt va? Det är alltså möjligt. Procenten varierar naturligtvis men kontakta oss idag för få reda på mer.

VAD ÄR KONVERTERING och VARFÖR

Känner du dig fortfarande lite osäker på konceptet och begreppet?

Läs då vidare så ska jag förklara det lite närmare och hur det kan hjälpa dig, oavsett vilken sorts bransch du är verksam i. Att optimera för bättre och fler kunder kan alla, och bör alla, göra.

Konvertering - ABC

Konvertering handlar om att få din besökare att göra det du vill att denna ska göra.

Att konvertera är det all sorts försäljning handlar om, och har alltid varit en otroligt viktig faktor. Tänk dig en vanlig butik, där vill självklart butiksägaren att du ska köpa något, aka Konvertera. Men för att detta ska hända måste flera faktorer falla på plats.

Först och främst måste besökaren vara intresserad av det du erbjuder. Där har vi online en stor fördel gentemot markbutiken. Vi vet oftast att en besökare på ett eller annat sätt är intresserad av det ens webbsajt handlar om. Detta eftersom det inte ofta händer att man hamnar på en sajt utan att ha gjort ett aktivt val.

Nu ska vi bara övertyga besökaren att det Du erbjuder är det rätta alternativet för denna person.

En Konvertering uppstår när det Du erbjuder sammanfaller med det Din Besökare har som mål.

  Okänd
Optimerare

Vad kan en konvertering handla om?

Hoppas att du nu fått en lite bättre bild av vad en konvertering är. Om inte så tar vi det här igen - Det är när en besökare gör det du vill att denna ska göra på din hemsida.

Vad kan då DET Du Vill Att Besökaren SKA Göra vara för något? Jo, det kan till exempel vara något utav dessa olika steg och mål:

  • Köpa Något
  • Ladda Ned Något
  • Registrera sin E-postadress
  • Registrera Kontaktuppgifter
  • Rekommendera er för en Vän
  • Ringa till Er
  • Initiera en Chat
  • ...med mera

Denna händelse ska då leda till att någon blir kund eller potentiell kund.

Vad exakt är Konverteringsoptimering?

Det handlar kortfattat om att få en större andel av dina besökare att göra det där önskvärda på din sajt.

Till exempel; få fler besökare att köpa, få fler att ge dig deras e-post, få fler att registrera sig, få fler att ringa dig osv.

Vi finns här - redo att öka din andel av besökare som konverterar!

Om du idag vet om att din konverteringsgrad går att förbättra - ta kontakt med oss för att diskutera saken vidare. Det gäller dock även om du inte har en aning om hur många du konverterar, vi kan gå igenom det med dig.

Vi finns här - för din skull!


Vill Du Lära Dig Mer om Konverteringsoptimering?

Då ska du koppla upp dig på vår e-postlista. Där kommer du då och då få e-post med tips och råd om hur du kan förbättra din Konvertering och digitala marknadsföring.
Ser fram emot att se dig på insidan!


About the Author

Jag har arbetat online i snart 10 år. Först via egen E-handel men under senare år även mer mot SEO och Marknadsföring Online. Mitt företag hjälper våra kunder att få mer trafik, få bättre trafik och konvertera trafiken. Vi driver även egna projekt inom områden och ämnen som vi brinner för.